De hersenen van studenten werken op volle toeren. Net daarom hebben ze de juiste brandstof nodig: zodat de motor blijft draaien en niet in slaap valt. Daarom: de ideale snacks voor tijdens het studeren. Al is het niet altijd wat je student wil eten op dat moment!

1. Noten & zaden

De vetten in de noten en zaden verzadigen en leveren proteïnes, wat nodig is als je de hersenen aan de praat wil houden.

2. Een (klein) stukje zwarte chocolade

Mik op een portie ter grootte van een Mignotte (ongeveer 10 gram). Zwarte chocolade hoeft wel 70 procent cacao of meer te bevatten. Andere chocolade bevat te weinig cacao om van de positieve effecten (flavonoïden) te profiteren.

3. Bessen

De antioxidanten bevorderen het geheugen en de concentratie. Plus, ze stillen de drang naar zoet (een beetje!)

4. Smoothies of juices

Smoothies (gemixt fruit, al dan niet met yoghurt) of juices (koude pers) kan je maken naar eigen smaak, met (diepgevroren) bessen of spinazie of verse appels, selder en komkommers. Voor wie het wat pittiger mag: voeg er wat gember aan toe. Alles kan, en ondertussen gaan er veel vitamines naar binnen.

Evenwichtige maaltijden blijven natuurlijk de hoofdzaak: met (volle) granen, proteïnen en voldoende groenten op het bord.

Meer tips en tricks kan je volgen via onze Facebookpagina maar ook door lid te worden van De Gezinsbond kan je veel tips en advies ontvangen. Ontdek het hier.

Tags: , , , , ,